یک رسانه صهیونیستی امروز (یکشنبه) از مخالفت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تحقیق درباره دلایل شکست این رژیم در عملیات طوفان‌الاقصی خبر داد.

مخالفت نتانیاهو با تحقیق درباره چرایی شکست در عملیات طوفان‌الاقصی

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» درباره مخالفت ائتلاف حاکم بر رژیم صهیونیستی با تشکیل کمیته تحقیق درباره دلایل شکست از مقاومت فلسطین در عملیات طوفان‌الاقصی، نوشت: نتانیاهو مخالف تشکیل کمیته تحقیق درباره وقایع هفتم اکتبر است زیرا نگران انتقام‌گیری قضات از وی به خاطر ارائه لایحه اصلاحات قضائی است.

یدیعوت آحارنوت با اشاره به افزایش تقاضای عمومی برای محاکمه نخست وزیر رژیم اشغالگر، افزود: نتانیاهو از افزایش تقاضاها در لیکود برای تشکیل کمیته تحقیق هراس دارد.

براساس این گزارش، «زاچی هانگبی» رئیس شورای امنیت رژیم اشغالگر نیز در دیدار با اعضای لیکود، ساقط کردن ائتلاف راست‌گرای حاکم را هدف تشکیل کمیته تحقیق اعلام کرد.

گفتنی است،  از زمان تشکیل کابینه راست‌گرای نتانیاهو، سکولارهای چپ‌گرا که جایگاه بالایی در نظام قضائی رژیم اشغالگر دارند تلاش کردند تا این کابینه را به چالش بکشند و در مقابل، کابینه حاکم با ارائه لایحه اصلاحات قضائی، سعی کرد آنها را مهار کند.

شکست رژیم اشغالگر از مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی، تنش ها بین دستگاه اجرایی و دستگاه قضائی این رژیم از یک طرف و راست‌گراهای حاکم و چپ‌گراهای به حاشیه رانده را از طرف دیگر تشدید کرد.

ارتش و دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز اکنون با مقصر دانستن راست‌گراهای حاکم، با جریان چپ در این رژیم همراه شده و نتانیاهو در آستانه استیضاح و تعقیب قضائی به خاطر پرونده های فساد گذشته و شکست از مقاومت قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.